Najczęściej zadawane pytania

Przydatne informacje o naszych koloniach i obozach.

Odpowiedź: Na kolonię można dać dziecku telefon. Należy przygotować go w następujący sposób: do woreczka (najlepiej strunowego) należy włożyć: telefon, ładowarkę, karteczkę z imieniem i nazwiskiem dziecka oraz opcjonalnie numerem PIN (dzieci często go nie znają/nie pamiętają). Taki zestaw będzie czekał w depozycie u kierownika/wychowawcy. Dzieci otrzymują telefony wyłącznie w czasie przeznaczonym na kontakt z rodzicami. Na koloniach odpoczywamy od sprzętów elektronicznych, dlatego nie należy dzieciom pakować np. konsoli do gier, ponieważ „przeczekają” one kolonię w depozycie u kierownika/wychowawcy. Nie ma obowiązku pakować dziecku komórki, ponieważ jeśli uczestnik jej nie posiada, będzie możliwość skorzystania z telefonu wychowawcy.

Odpowiedź: Dzieci otrzymują telefony co drugi dzień po obiedzie. Koloniści przez godzinę mają komórki przy sobie i w tym czasie jest możliwość porozmawiania z bliskimi.

Wyspa Dzieci organizuje kolonie, na których chcemy, aby uczestnicy odpoczęli od otaczającej ich cyfryzacji. Zależy nam aby czas ten był spędzany z dala od urządzeń mobilnych. Podczas trwania wypoczynku telefony oraz inny sprzęt elektroniczny trafia do depozytu. Co drugi dzień otwieramy budkę telefoniczną i wtedy dzieci mogą zadzwonić do rodziców czy pograć na telefonie. Budkę telefoniczną otwieramy na około godzinę. W pozostałe dni rodzic może kontaktować się z opiekunami w celu rozmowy o dziecku. Taka formuła sprawdza nam się od lat. Uczestnicy, którzy nie mają swoich telefonów mogę dzwonić z urządzeń kadry wyjazdu 😊.